Thursday 3 April 2014

Tips kurangkan berat badan : Episod 2 | Diet Karbohidrat |

Teks : NOR FAUZANI BINTI JUMODI Pengedar Shaklee di Kuantan Pahang dan seluruh Malaysia

Assalamualaikum warahmatuhllahiwabarakatuh

Cerita nak kurus ni bersambung rupanya. Bukan nak menunjuk nunjuk, akan tetapi sekadar perkongsian. Benda baik tidak salah kan kita berkongsi. Saya dulu pernah kurus masa ambil diploma dulu, itu pun atas saranan ayah yang risaukan anakanda nya ini. Hihihihi... terharu rasanya.

Tapi bila balik kampung, semua orang kata saya ni sakit ke?? cengkungnya pipi..tak cantik la macam ni. Mulai hari tu, tamatlah zaman diet saya.

Nowadays, baru ada kesedaran bila dah berat badan yang naik bagaikan dipam pam..saya kena paksa diri saya untuk pupuk nafsu makan yang agak serakah ini. Hihihi. Itulah kebenaran.

Dulu saya tak boleh hidup tanpa nasi, setiap hari nasi adalah benda yang wajib perlu saya ambil. Saya sangat menentang keras orang yang diet karbohidrat. Hihihi. Tapi April menjadi sejarah bagi saya.

Hari ini hari yang ketiga perut saya tidak menerima nasi. Ok je, tak mati pun, tak rasa lapar pun. Boleh rupanya tak makan nasi dalam sehari. Hihihi. So ini membuktikan yang dulu hanyalah satu tanggapan negatif dari saya. Saya cabar diri saya untuk tidak menjadikan nasi sebagai rutin wajib diri saya.

Tapi saya berterima kasih dengan suplemen dari Shaklee yang menolong saya untuk melupakan tentang ketagihan saya pada nasi. Untuk 3 hari saya sudah berjaya, saya ada 4 ari untuk cukupkan seminggu. Biarlah sejarah tercipta.

Di bawah saya sertakan jadual diet saya.



Pada waktu pagi saya kenyang dengan ESP&CINCH yang sedap.
Lunch saya hanya makan lauk dan sayuran, kenyang rupanya. So, kita lah yang didik perut kita, kita yang pilih makanan yang untuk disumbat kedalam tangki makanan kita.
Malam pulak sekali ESP & CINCH yang menggantikan nasi. Ok, Alhamdulillah.. kenyang untuk sehari.

Itu lah jadual diet saya, saya turut dibantu dengan askar askar LECITHIN,  HERBA LAX, OMEGA GUARD pembantu saya yang setia dalam menyingkirkan lelemak yang degil. Terima kasih sayam.. I love u so much..

Sekiranya anda ingin merasai kehebatan set kurus Shaklee
Jangan segan2 pm| wassup saya dengan segera jangan malu2 tau 012.777.5059

Assalamualaikum


No comments:

Post a Comment

Hubungi Saya :

1. Email : norfauzanijumodi@gmail.com

2. Sms/whats app : 0127775059

3. Face book : https://www.facebook.com/nor.f.jumodi