Friday 14 February 2014

Sayangi Jantung Anda...Anugerah yang tidak ternilai..

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh..

Jantung..adalah anugerah yang terpenting dalam tubuh kita..tanpanya..kita tidak akan berfungsi lagi.. Tetapi, apa yang dilihat di Malaysia melalui cara pemakanan dan gaya hidup masyarakat Malaysia amat membimbangkan ini kerana..penyakit JANTUNG adalah pembunuh nombor 1 di Malaysia..nauzubilliminzalik..

Justeru itu, SHAKLEE telah mengeluarkan produk baru untuk sama-sama mengatasi masalah yang dihadapi di Malaysia, tetapi diingatkan. Shaklee hanya suplemen, sekiranya jantung anda di tahap kronik, nasihat doktor amat-amat diperlukan.

Pada Jun 2013 CoQHealth Plus telah dilancarkan.

Ia mengandungi kesemua prorietari semulajadi daripada campuran 28 mg Coenzyme Q10(CoQ10), 10mg Vitamin E dan 10 mg estrak Teh Hijau yang didatangkan dalam bentuk kapsul bioketersediaan minyak kacang soya bagi memastikan penguraian maksimun dan penyerapan yang lebih baik.

Bahan utama dalam suplemen ini ialah CoQ10. CoQ10 adalah nutrien larut lemak yang dihasilkan dalam tubuh dan ada dalam semua sel. Ia bertanggungjawab dalam menghasilkan tenaga di setiap sel. Ianya juga paling banyak pada organ yang melaksanakan tugasan berat seperti jantung hati, buah pinggang dan pankreas.

Keunikan CoQ10 Shaklee berbanding CoQ10 yang lain:

Mendapat CoQ10 yang cukup daripada makanan adalah sukar.

Anda tidak perlu memakan 1.7kg ayam atau 28 cawan sayur brokoli untuk mendapatkan 28mg CoQ10 dari CoQHealth Plus..kan senang tu..

CoQ10 Shaklee digabungkan bersama Vitamin E untuk memantap dan mengukuhkan lagi fungsi anti oksidanya kerana CoQ10 dapat mengitar semula dan menghasilkan Vitamin E, untuk perlindungan antioksida berterusan.

Esktrak Teh Hijau mengandungi procyanidins yang dipercayai dapat membantu kesihatan endhothelium, lapisan tisu pada kapilari darah dan jantung.

CoQ10 diproses daripada sumber semulajadi secara kaedah penapisan yis. Sumber semulajadi yang digunakan telah diuji secara mendalam, diyakini ramai dan mempunyai bioavailability yang tinggi. Bahan mentahnya merupakan satu-satunya CoQ10 semulajadi daripada yis yang ditapai pada masa kini.

Bebas dari gluten.

Fungsi CoQ10:

Menyokong penghasilan tenaga bagi jantung.

Menggalak dan melindungi arteri sihat terhadap pengoksidaan LDL

Meningkatkan peredaran darah.

Membantu menambah dan mengekalkan paras CoQ10 di dalam darah Coenzyme Q10 yang boleh didapati dalam bentuk makanan kita seharian, di dalam daging lembu, ayam, brokoli, bunga kubis, kekacang, bayam dan soya. Namun akibat faktor usia kita yang semakin hari semakin tua, pengambilan suplemen Shaklee CoQ10 amat disyorkan setara dengan kandungan dalam badan yang semakin merosot.

Manfaat lain CoQ10:

Kesihatan kardiovaskular.

Menangani penuaan.

Menangani tekanan darah tinggi.

Menangani keletihan.

Kesihatan ginjal.

Migrain.

Kesihatan saraf dan otak.

Terapi Statin.

Menangani masalah kekurang Co Enzim Q10 secara genetik.

Kesuburan lelaki.

Kesihatan pergigian.

Cara makan CoQ10 Shaklee:

- 1 kapsul sehari selepas makan. Sebaiknya diambil pada waktu malam sebelum tidur.

* Jauhi daripada kanak-kanak. Ibu mengandung, menyusu bayi atau pengamal ubat tekanan darah tinggi perlu mendapatkan nasihat pakar sebelum menggunakannya.

Pilihan ditangan kita kan..anda pilih untuk hidup sihat..maka tak salah kita berikhtiar untuk mencari suplemen yang terbaik untuk diri sendiri.

Hubungi saya sekiranya anda berminat dengan produk ini.
Saya adalah pengedar Shaklee yang berdaftar.
Cod di sekitar Kuantan dan pos laju seluruh Malaysia.
Fb : Nor Fauzani binti Jumodi
Wassup@sms@we chat@telegram : 012.777.5059
Blog: norfauzanijumodi.blogspot.com.


No comments:

Post a Comment

Hubungi Saya :

1. Email : norfauzanijumodi@gmail.com

2. Sms/whats app : 0127775059

3. Face book : https://www.facebook.com/nor.f.jumodi