Friday 21 February 2014

Mengenali NutriFeron

TEKS: NOR FAUZANI BINTI JUMODI Pengedar Shaklee di Kuantan dan Seluruh Malaysia

Asaalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh..

Penemuan terhebat dalam bidang immunologi

  • Interferon buat julung kalinya ditemui oleh Dr. Yasuhiko Kojima dari University Tokyo pada tahun 1954.
  • Selepas membuat kajian selama 40 tahun dan semakan semula beribu-ribu jenis sebatian dan lebih 200 jenis herba yang berlainan. Dr Yasuhiko Kojima telah berjaya membangunkan satu-satunya interferon semulajadi di dunia ( NutriFeron).
  • Dia telah berjaya menetapkan bahawa wkstrak dari 4 tumbuhan iaitu biji labu, bunga Safflower, Honeysuckle Jepun dan biji Plantago, mempunyai daya kebolehan mendorong pengeluaran semula jadi interferon tubuh.
  • Formula yang digunakannya adalah semulajadi, selamat, tulen dan berkesan.
  • Penemuan dan rekaannya telah diiktiraf sebagai penemuan terhebat dalam bidang immunologi.
  • Nutriferon adalah satu Formula Eksklusifn dan dipaten oleh Shaklee dan tidak dijual di kedai-kedai biasa. Ianya hanya boleh didapati melalui Shaklee.
  • Di dalam bidang perubatan, suntikan interferon banyak digunakan untuk merawat penyakit hepatitis, kanser, hydrphobia ( penyakit anjing gila ), herpes dan HIV dan lain lain.
  • Tambahan pula, ia telah terbukti bahawa interferon amat berkesan untuk melindungi kita dari jangkitan influenza dan berbagai jenis penyakit.



Manfaat Utama :

  • Mengukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari - ianya adalah satu-satunya interferon semulajadi di dunia. Kajian - kajian telah menunjukkan bahawa interferon mampu meransang dan mempertingkatkan secara keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkan sistem pertahanan semulajadi berfungsi untuk membunuh : T-cells, B-celss dan makrofag.
  • Melawan Kanser dan Tumor - Interferon semulajadi mengandungipolisakarida yang meransang dan mengaktifkan immunoglobin melawan sel-sel tumor dan kanser. Selain dari itu, ia juga mampu mengurangkan ketidakselesaan pada waktu rawatan kemoterapi.
  • Melindungi dari inflenza - Ia mengimbangi kepada respon alergi persekitaran dan pencemaran udara, melindungi dengan berkesan daripada virus, mikrob, termasuk selesema, flu, alergi, inflamasi dan influenza.
  • Meringankan stress dan kelesuan- meringakan kemudaratan yang disebabkan oleh keresahan, stress, kelesuan dan gaya yang sibuk.
  • Melambatkan penuaan - formula unik nutriferon merangsang pengeluaran makrofag untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman. justeru itu, sel-sel akan menjadi lebih sihat.
  • Mengurangkan infeksi oleh pesaki-pesakit Heaptitis Bn C - keberkesanan Nutriferon dalam memerangi virus akan mengurangkan infeksi dan meminimumkan ketidakselesaan, seperti kembung perut, rasa mual, muntah dan lain-lain kepada pesakit Hepatitis B n C.
  • Mempertingkatkan Menopaus - hypertensi, tahap kolestrol yang tinggi, kitaran darah, dan maslah lain berkaitan menopaus akan menjadi lebih baik
  • Mempertingkatkan PMS - terbukti secara klinikal mengurangkan simptom yang terjadi akibat ketidakseimbangan sistem endoktrin iaitu kekejangan waktu haid, sakit be;akang, sakit payudara, masalah jerawat, kegelisahan, insomnia dan mood swing.













Dari mana datangnya Virus, Kuman dan Mikrob?

  • Kita sentiasa terdedah kepada beribu jenis mikrob melalui pernafasan ( hawa dingin, gas buangan, asap, virus di udara, habuk ) , berjabat tangan, sentuhan dengan objek ( perabot, habuk hama pada selimut, pengangkutan awam, peluh air ), makanan, latihan fizikal, persekitaran kerja dan lain-lain.

Bagaimana Mikrob menjejaskan kita ?

  • Apabila banyak kuman dan mikrob menyerang kita pada sesuatu masa, terutama sekali apabila tubuh kita kekurangan interferon dan sel-sel imun, kita kan cepat keletihan, stress, terganggu tidur atau dijangkiti flu, batuk, alergi, asma, eczema, jerawat dan lain-lain.
  • Sel-sel yang teroksida dan tidak sihat membentuk lebih banyak radikal bebas yang seterusnya mengakibatkan penyakit degenerative, penyakit kronik kanser dan lain-lain.




Sistem imun merupakan pertahanan dalam badan yang Allah wujudkan untuk kita menangkis, menempis, menghadang dari segala serangan penyakit. Betul, sakit itu datangnya dengan izin Allah, akan tetapi Allah juga mahu melihat hamba-hambaNya berusaha untuk mencegah sesuatu penyakit, bukan hanya tawakal dan berdoa sahaja. Allah ingin melihat kita berusaha sehabis daya barulah kita serahkan pada kekuasaan Allah, hanya dengan izinNya sahaja semua ini berlaku. Binalah sistem imun ini dengan NUTRIFERON supaya kita sentiasa dapat melawan semua penyakit dengan izin Yang Maha Kuasa.



Hubungi saya Pengedar Shaklee di Kuantan dan selurh Malaysia
pm@wassup saya 012.777.5059
Kita bersembang Shaklee

No comments:

Post a Comment

Hubungi Saya :

1. Email : norfauzanijumodi@gmail.com

2. Sms/whats app : 0127775059

3. Face book : https://www.facebook.com/nor.f.jumodi