Thursday 20 February 2014

Ketahui kehebatan B -Complex

TEKS : NOR FAUZANI JUMODI & Pengedar Shaklee di Kuantan dan Seluruh Malaysia.

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh

Sejarah B-Complex

Para saintis Shaklee telah mencipta asid folic secara semulajadi yang pertama di dunia dengan kadar kebolehserapan ( bioavailability ) yang sangat tinggi dan berkualiti. Ini kerana, asid folik semulajadi tidak mudah diserap tubuh, dan hampir 99% asid folik yang terdapat dalam pasaran bersifat sintetik.

B-Complex Shaklee mengandungi 8 komponen penting vitamin B, termasuklah 100% biotin dan asid folik. Kesemua 8 komponen ini perlu ada pada vitamin B-Complex untuk mendapatkan keseimbangan dan keberkesanan yang berkesan. Kelebihan atau kekurangan akan menyebabkan ketidakseimbangan vitamin B dalam tubuh. Vitamin B adalah vitamin larut air, sebarang lebihan tidak akan disimpan sebaliknya disingkirkan melalui sistem pencernaan. Oleh itu, adalah sangat penting untuk kita mengambil vitamin B-Complex setiap hari.

 

 





SHAKLEE B- COMPLEX WILL NOT CAUSE ROSARY FUNGUS OR INFECTED ACTIVE YEAST BACTERIA LIKE B-COMPLEX EXTRACT FROM BEER YEAST

Kelebihan B-Complex

♥ Menukar makanan kepada tenaga - bantu penghadaman, menukar lemak, karbohidrat dan protein kepada tenaga dan sekaligus mengurangkan masalah keletihan dan kelesuan.

♥Melawan tekanan - Memastikan kesihatan fungsi saraf, sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia.

♥ Membantu tumbesaran - Membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang.

♥ Rambut beruban dan gugur- Membaiki masalah kulit kepala, kelumumur, rambut gugur dan mengekalkan kesihatan rambut.

♥ Baik untuk mata - Mengurangkan masalah keletihan mata, mencegah katarak, meningkatkan kualiti penglihatan, perkasakan memori dan daya pemerhatian.

♥ Mencegah anemia- Membantu pembentukan sel darah merah yang sihat, dan antibodi, mengurangkan sirkulasi darah dalam tubuh, merendahkan paras sistin untuk kesihatan kardiovaskular, merawat atau mencegah anemia, sakit kepala, lemah semangat, keletihan, migraine, muntah-muntah, mabuk darat/laut.

♥ Meredakan senggugut - Baik untuk masalah senggugut (PMS), meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman, terutamanya mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit.

♥ Mencegah perlcche - Dikenali juga sebagai kerekahan mulut (mouth chilitis)  mencegah jangkitan lidah (glossitis), nafas berbau.

♥ Detoksifikasi- Meredakan alahan.




Hubungi saya pengedar Shaklee di Kuantan dan seluruh Malaysia
Pm@wassup saya 012.777.5059

No comments:

Post a Comment

Hubungi Saya :

1. Email : norfauzanijumodi@gmail.com

2. Sms/whats app : 0127775059

3. Face book : https://www.facebook.com/nor.f.jumodi